maandag 3 juli 2017

Hollands welvaren





Helder blauwe oogjes, donkerblond haar en een blos op de wangen.
Het lijkt wel Hollands Welvaren.

Dat ik poppen maken leuk werk vind, is menigeen vast niet ontgaan. 
Maar er zit verschil in de ene of andere pop.
Soms is het juist lollig om een fantasie pop te maken zoals destijds Blompop en natuurlijk Babs.
Maar een pop in opdracht maken, met precieze eisen, dát is een hele uitdaging!


De pop die je hier ziet, was bestemd een kraam cadeau te worden voor de geboorte van een meisje. De verwachting lag bij donkerblond haar en blauwe ogen, dus daar ging ik werk van maken. 

De kleertjes die ze draagt, inclusief een luiertje met klittenband sluiting, moesten zoet met stoer zijn. Zodoende koos ik voor spijker stof voor het jasje en roze tricot voor de broek. 
Als tweede kleding set, had deze kleine dame een schoudertas met daarin een spijker jurk. Wel echt voor een meisje, maar niet té zoetsappig.

Ik geniet er trouwens echt van, 
om bestellingen te maken tot een totaal plaatje met accessoires in stijl.



Dat neemt overigens niet weg dat ik echt wel zenuwachtig was voor de aflevering!
Wat zou ze van de afmeting vinden?
Met gezonde spanning en een beetje euforie belde ik aan.
Gelukkig hoorde ik al gauw wat 'ohh's en aahs' die duidden op een tevreden klant.


De benen van deze baby pop kunnen echt draaien, door een stevige knoop bevestiging. Met meubelkoord, dóór het onderlijf naar het andere been, zitten deze ledematen stevig vast. En een paar billen op de koop toe.


Ik borduurde nog een naveltje (net écht!) en aan de handjes een paar vingers.
Een complete baby op voor échte baby meisjes om ook écht mee te spelen!



1 opmerking:

  1. Zij was super mooi. Heb hem net kado gedaan en de moeder vond het zo mooi. Ze zei dat het het mooiste kado tot nu toe was. Ze was er helemaal blij mee.

    En de vissen spel van de grote broer was ook super geslaagd snapte meteen wat hij er mee moet doen.

    Super bedankt voor de mooi kado's groeten Gerda en Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!